Saker jag älskar

Jag har några saker som jag ÄLSKAR när folk gör.
Saker som får mig må bättre när jag kommer hem från skolan.
Saker som får mig att få den här lite extra känslan i magen.
Det ska ni få höra idag!
Komplimanger: Tyvärr får man ju alldeles för få av dessa.
Små ord som  " Jag gillar din stil, snygga kläder, ditt leende är vackert. Ditt hår är fint. Du är fin"
Ha ni fattar. Små saker som man behöver höra för att slippa känslan av att man gör något fel.
Om du tycker någons hårfärg är fint säg det! Annars kanske de tror att deras hårfärg är fult.
Det vill man ju verkligen inte.
Tänk på det alla där hemma,
Det skadar er inte att skicka in små små ord då och då till människor som förtjänar det!
Det kan aldrig bli för mycket.
Kärlek: Att se äkta kärlek, till vad som helst. Ett djur, en sak, en annan människa.
Kärlek finns i så många olika sorter och former att jag bara blir glad av att se det.
När man tydligt ser hur mycket personen älskar saken, djuret, människan.
Det är inte ofta man ser verklig kärlek mellan två människor.
Jag tycker defenitivt att det borde finnas mer kärlek i världen.
Överallt.
Folk som håller handen.
Jag tycker att se folk som behandlar en annan som om hela deras värld skulle gå under om den andra försvann.
Är något av det finaste som finns.
Sovmorgon: Känslan av att kunna gå och lägga sig och veta att man kan sova längre den här natten.
Att man kan känna sig utvilad när man vaknar och ska göra sig klar, att man kan vara någorlunda piss på första lektionen.
Att inte känna att man håller på och somna halva dagen.
Att verkligen kunna sova på riktigt, torts att det är skoldag.
Det är synd att jag har väldigt få av dessa.
Det var lite kort om några av ALLA de saker jag älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0