Hat

Efter som jag tog upp kärlek för en massa dagar sedan så ska jag nu ta upp ett annat ämne som är motsatsen till detta. En känsla som kallas Hat.
-
Personligen tycker jag att det finns alldeles för mycket hat i världen, det är så himla hemskt.
Folk som hatar varandra hit och dit.
Vägrar prata med varandra, ärligt? Vart är världen på väg?
Om världen kommer gå under på grund av någonting så är det defetnitivt hat.
Hat förstör sammhället så himla mycket.
Hatet mot invandrare.
Vad har de gjort er?
Ingeting,
Absolut ingenting!
-
Dock tror jag också att vi överandvänder ordet hat.
Hur många gånger har inte du själv sagt.
Fyfan vad jag hatar dig?
Utan att mena det?
Vi alla har nog gjort det.
Eller åtminstone tänkt det.
Precis som med kärlek.
Säger vi det om allt.
Ordet hat är er starkt ord.
Det bör inte överandvändas.
Det är jobbigt nät folk säger saker som
"Jag hatar min familj"
Jag tror inte att någon.
Inte en enda person hatar HELA sin familj.
Hela familjen kan inte vara så hemsk.
Man har goda minnen,
Även bland de dåliga
-
Detta är mina tankar om hat.
Du behöver inte hålla med,
Men skriv gärna det i en kommentar.
Jag vill gärna höra era åsikter.

Kommentarer
Postat av: Johanna Rise

sv: Tack så jättemycket! :) Ja det är så trist när man har långa dagar :( allt bra med dig idag då?

2011-11-29 @ 22:42:55
URL: http://juwie.blogg.se/
Postat av: linnea holmdén (hobbyfotograf)

- tack så hemskt mycket :D

2011-11-30 @ 05:27:33
URL: http://linneaholmden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0